PODMIENKY POUŽÍVANIA SLUŽBY WINGSHARE

– PILOT –

IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE POSKYTOVATEĽA SLUŽBY WINGSHARE

Obchodné meno: R&D AVIATION, s. r. o.
Sídlo: Hlavná 83/81A, 040 01 Košice – mestská časť Staré Mesto, Slovenská republika
IČO: 53 827 317
DIČ: 2121510292
IČ DPH: SK2121510292
Zápis: Obchodný register Okresného súdu Košice I, Oddiel: Sro, Vložka č. 51731/V

KONTAKTNÉ ÚDAJE POSKYTOVATEĽA SLUŽBY WINGSHARE

Adresa na doručovanie: Hlavná 83/81A, 040 01 Košice – mestská časť Staré Mesto, Slovenská republika
KONTAKT E-mail: info@wingshare.sk
KONTAKT telefón: +421 907 958 588
WEB: https://www.wingshare.sk/
Adresa, na ktorej môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu alebo sťažnosti:
Adresa na doručovanie: Hlavná 83/81A, 040 01 Košice – mestská časť Staré Mesto, Slovenská republika
KONTAKT E-mail: info@wingshare.sk

PODMIENKY POUŽÍVANIA SLUŽBY WINGSHARE – PILOT 

ČLÁNOK I.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1. Spoločnosť R&D AVIATION, s. r. o. so sídlom Hlavná 83/81A, 040 01 Košice – mestská časť Staré Mesto, Slovenská
republika, IČO: 53 827 317, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, Oddiel: Sro, Vložka č. 51731/V (ďalej
len ako „Poskytovateľ“) je prevádzkovateľom platformy zdieľania letov WINGSHARE, ktorá je dostupná na webovej
stránke https://www.wingshare.sk/ (ďalej len ako „WINGSHARE“). WINGSHARE zabezpečuje kontakt medzi užívateľom,
ktorý má na platforme WINGSHARE vytvorený vlastný registračný účet (ďalej len ako „Užívateľ“) a pilotom leteckého
prostriedku (ďalej len ako „Pilot“), ktorý uskutočňuje let leteckým prostriedkom s Užívateľmi ako pasažiermi leteckého
prostriedku, s cieľom umožniť im let za zdieľané náklady. Medzi Užívateľom ako pasažierom a Pilotom leteckého
prostriedku, ktorý je registrovaný na platforme WINGSHARE, dochádza k uzatvoreniu Zmluvy o preprave osôb (ďalej len
ako „Zmluva o preprave osôb“). Uzatvorením Zmluvy o preprave osôb vzniká Užívateľovi ako pasažierovi právo, aby Pilot
uskutočnil let leteckým prostriedkom za podmienok uvedených v týchto Podmienkach používania služby (ďalej len ako
„PPS“), a to za zdieľané náklady letu s Pilotom, prípadne s inými pasažiermi za podmienok uvedených v týchto PPS.
1.2. Účelom týchto PPS je regulácia prístupu a podmienok používania platformy WINGSHARE pre Pilota. Poskytovateľ
nie je stranou žiadnej dohody, zmluvy alebo zmluvných vzťahov, akejkoľvek povahy, uzavretej medzi členmi platformy
WINGSHARE (t.j. medzi Užívateľom a Pilotom).
1.3. DEFINÍCIE a VÝKLAD
1.3.1. Užívateľom definovaným v bode 1.1. týchto PPS môže byť (i) každá fyzická osoba spôsobilá na právne úkony vo
veku najmenej osemnásť (18) rokov, (ii) fyzická osoba – podnikateľ alebo (iii) právnická osoba, ktorá prejavila záujem
o zdieľaný let prostredníctvom platformy WINGSHARE, stala sa členom platformy WINGSHARE tým, že sa zaregistrovala
na WINGSHARE a vyplnila a odoslala elektronickú rezerváciu letu, čím vstúpila do zmluvného vzťahu s Pilotom. Užívateľ,
ktorý požiada o rezerváciu letu navrhovanú Pilotom sa stáva cestujúcim v leteckom prostriedku, t.j. pasažierom;
1.3.2. Inzerát (ďalej len ako „Inzerát“) znamená inzerát o lete leteckým prostriedkom so zdieľanými nákladmi
zverejnený Pilotom, ktorý obsahuje najmä miesto odletu, miesto príletu, charakter letu, typ leteckého prostriedku, trvanie
letu, plánovanú trať so znázornenými bodmi na mape, počet voľných miest v leteckom prostriedku, popis letu a meno
Pilota;
1.3.3. Registračný účet (ďalej len ako „Registračný účet“) znamená účet, ktorý musí byť Užívateľom alebo Pilotom
vytvorený za účelom stať sa členom WINGSHARE a získať prístup k službám, ktoré platforma WINGSHARE ponúka;
1.3.4. Pilot definovaný v bode 1.1. týchto PPS je člen registrovaný na platforme WINGSHARE a využívajúci platformu
WINGSHARE, ktorý ponúka prepravu leteckým prostriedkom inej osobe (Užívateľovi ako pasažierovi) za príspevok na
náklady na let v čase a z miesta, ktoré sú definované samotným Pilotom. Pilot je fyzická osoba, ktorá je držiteľom
platného preukazu spôsobilosti člena letovej posádky pre príslušnú kategóriu leteckého prostriedku a spĺňa všetky
podmienky na vykonávanie práv člena letovej posádky, ktorých splnenie preukazuje prevádzkovateľovi WINGSHARE.
1.3.5. Člen (ďalej len ako „Člen“) platformy WINGSHARE znamená jednotlivec, ktorý si na WINGSHARE vytvoril
Registračný účet ako Užívateľ alebo ako Pilot;
1.3.6. Príspevok na náklady (ďalej aj ako „Príspevok na náklady“) znamená sumu peňazí za let vybraný Užívateľom
predstavujúcu príspevok na náklady na let vyčísleným Pilotom. Ide o zdieľané náklady na let, na ktorých sa podieľajú
pasažieri v leteckom prostriedku spoločne s Pilotom obmedzené na náklady súvisiace s vykonaním letu;

1.3.7. Miesto (ďalej len ako „Miesto“) znamená sedadlo rezervované Užívateľom ako pasažierom v leteckom
prostriedku Pilota;
1.3.8. Rezervácia (ďalej len ako „Rezervácia“) znamená rezervácia Miesta v leteckom prostriedku, ktorú vytvára
Užívateľ na základe Inzerátu Pilota zverejneného na WINGSHARE;
1.3.9. Let (ďalej len ako „Let“) je let leteckým prostriedkom, ktorý je predmetom Inzerátu zverejneného na platforme
WINGSHARE Pilotom, a v rámci ktorého Pilot súhlasí s prepravou Užívateľov ako pasažierov výmenou za Príspevok na
náklady;
1.3.10. Kredit (ďalej len ako „Kredit“) znamená peňažné konto Pilota, ktorého finančný stav sa zobrazuje v jeho
Registračnom účte. Kredit sú financie Pilota zobrazené v EUR, ktoré má Pilot možnosť vložiť priamo na svoj bankový účet
na základe požiadavky zadanej vo svojom užívateľskom rozhraní v Registračnom účte. Po zaslaní požiadavky o prevod
finančných prostriedkov na svoj bankový účet Poskytovateľ do 48 hod. odpočíta požadovanú sumu z Kreditu Pilota a
uhradí ju na bankový účet Pilota, ktorý Pilot uvedie vo svojom Registračnom účte. Suma z Kreditu sa považuje Pilotovi za
uhradenú momentom odpísania príslušnej sumy z bankového účtu Poskytovateľa.
1.4. Všetky realizácie a vedenie Registračných účtov Užívateľov a Pilotov na platforme WINGSHARE vykonáva
Poskytovateľ samostatne, nespolupracuje s inými subjektmi a/alebo spoločnosťami, ktoré by v mene Poskytovateľa
vykonávali registrácie a vedenie platformy WINGSHARE. Akákoľvek ponuka od inej konkurenčnej spoločnosti s poukazom
na WINGSHARE je považovaná za podvodné konanie a zneužitie dobrého mena Poskytovateľa a jeho platformy
WINGSHARE.
1.5. Tieto PPS sa riadia zákonmi Slovenskej republiky. Všetky vzťahy medzi Pilotom ako používateľom platformy
WINGSHARE a Poskytovateľom, ktoré nie sú upravené týmito PPS, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č.
513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Obchodný zákonník“). Ak je Pilot
spotrebiteľom v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len
ako „Občiansky zákonník“), t.j. je fyzickou osobou, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej
podnikateľskej činnosti, riadia sa vzťahy medzi Pilotom a Poskytovateľom neupravené týmito PPS príslušnými
ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon o ochrane
spotrebiteľa“) a zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej len ako “Zákon o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní služieb na diaľku”). V prípade, ak
v týchto PPS nie je výslovne uvedené inak, tieto PPS sa riadia ustanoveniami Obchodného zákonníka. V prípade, ak je v
týchto PPS výslovne uvedené, že sa ustanovenia vzťahujú na spotrebiteľa, nevzťahujú sa tieto ustanovenia na fyzické
osoby podnikateľov ani na právnické osoby. V prípade, ak Poskytovateľ vstúpi s Pilotom do zmluvného vzťahu, akékoľvek
spory vzniknuté v súvislosti so zmluvou, ktorej prílohou sú tieto PPS, budú riešené výlučne podľa platných právnych
predpisov právneho poriadku Slovenskej republiky.
1.6. Pilot odsúhlasením týchto PPS potvrdzuje, že je podrobne oboznámený s Nariadením komisie (EÚ) č. 965/2012
z 05.októbra 2012, ktorým sa ustanovujú technické požiadavky a administratívne postupy týkajúce sa leteckej
prevádzky podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 a jeho prílohami; Nariadením Komisie (EÚ)
č. 1178/2011 z 3. novembra 2011, ktorým sa ustanovujú technické požiadavky a administratívne postupy týkajúce sa
posádky civilného letectva podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 a jeho prílohami.
1.7. Pilot odsúhlasením týchto PPS berie na vedomie, že Zákon o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní služieb na
diaľku sa v súlade s ustanovením §1 ods. 4 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní služieb na diaľku podľa tejto
vety nevzťahuje na vytvorenie Rezervácie, t.j. na uzatvorenie Zmluvy o preprave osôb medzi Pilotom a Užívateľom okrem
ustanovení §4 ods. 1 až 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní služieb na diaľku.

1.8. Používanie platformy WINGSHARE a vytvorenie Registračného účtu Pilota bude podliehať prijatiu podmienok
týchto PPS. Vytvorením Registračného účtu Pilot potvrdzuje, že sa s týmito PPS riadne oboznámil, v plnom rozsahu
porozumel ich obsahu a vyjadrí s nimi svoj výslovný súhlas. Prijatie a súhlas s týmito PPS umožní Pilotovi získať prístup
k službám ponúkaných platformou WINGSHARE. Prijatie týchto PPS je úplné a nedeliteľné, Pilot nebude mať možnosť
akceptovať uplatnenie len časti PPS. V prípade nedodržania niektorej z podmienok a/alebo povinnosti zo strany Pilota
vyplývajúcich z týchto PPS si Poskytovateľ vyhradzuje právo vymazať príslušný Registračný účet Pilota.

1.9. Poskytovateľ a Pilot sa dohodli, že doručovanie a komunikácia bude prebiehať elektronicky, prostredníctvom e-
mailu (u Poskytovateľa je platný e-mail, ktorý je uvedený v aktuálnom a platnom znení týchto PPS, ktorých úplné znenie je

zverejnené na platforme WINGSHARE a u Pilota je platný e-mail, ktorý je uvedený v jeho Registračnom účte). E-mail sa
považuje za doručený momentom, kedy dôjde do elektronickej schránky prijímateľa. V prípade akýchkoľvek pochybností

sa má za to, že E-mail je doručený do elektronickej schránky prijímateľa deň nasledujúci po dni, kedy bol odoslaný z e-
mailovej schránky odosielateľa.

ČLÁNOK II.
REGISTRÁCIA PILOTA

2.1. Platforma WINGSHARE môže byť používaná osobami vo veku osemnásť (18) a viac rokov. Pilot si môže zriadiť
Registračný účet len v prípade, ak spĺňa podmienky podľa týchto PPS na registráciu a disponuje s počítačovým hardvérom
a potrebnou konfiguráciou softvéru s pripojením na internet. Vytvorenie a vedenie Registračného účtu Pilota je bezplatné.
2.2. WINGSHARE umožňuje Členom vzájomnú komunikáciu za účelom rezervácie Miesta v leteckom prostriedku. Ak
Pilot nie je registrovaný na platforme WINGSHARE, môže si len prezerať Inzeráty a funkcionalitu platformy WINGSHARE.
Bez predchádzajúceho vytvorenia Registračného účtu však nie je možné vytvoriť Inzerát.
2.3. VYTVORENIE REGISTRAČNÉHO ÚČTU
2.3.1. Ak sa Pilot rozhodne zaregistrovať na WINGSHARE, je povinný uviesť správne a pravdivo všetky údaje, ktoré sa na
vytvorenie Registračného účtu vyžadujú (ďalej len ako „Registrácia“). Pred dokončením Registrácie je Pilot povinný
výslovne potvrdiť, že sa oboznámil s aktuálne platným znením týchto PPS a súhlasí s nimi.
2.3.2. Dokončenie Registrácie je Pilot oprávnený odmietnuť ak zistí, alebo má dôvodné podozrenie, že údaje uvedené
Pilotom nie sú správne alebo pravdivé alebo ak nesúhlasí s týmito PPS.
2.3.3. Vytvorením Registračného účtu dochádza k uzatvoreniu sprostredkovateľskej zmluvy medzi Poskytovateľom
ako sprostredkovateľom a Pilotom ako záujemcom v súlade s ustanovením §774 Občianskeho zákonníka (ďalej len ako
„Zmluva o sprostredkovaní“). Uzatvorením Zmluvy o sprostredkovaní sa Poskytovateľ zaväzuje obstarať prostredníctvom
platformy WINGSHARE za odmenu uzatvorenie Zmluvy o preprave osôb (medzi Pilotom a Užívateľom) a Pilot ako
záujemca sa zaväzuje Poskytovateľovi uhradiť odmenu špecifikovanú v bode 2.4. týchto PPS (ďalej len ako „Odmena“).
Zmluva o sprostredkovaní sa uzatvára na dobu, počas ktorej má Pilot zriadený Registračný účet na platforme WINGSHARE.
Z dôvodu právnej istoty sa uvádza, že v momente, kedy Pilot alebo Poskytovateľ zruší Registračný účet Pilota na platforme
WINGSHARE, končí sa platnosť Zmluvy o sprostredkovaní. Poskytovateľovi vzniká nárok na Odmenu v prípade, ak sa
uzavrie Zmluva o preprave osôb medzi Užívateľom a Pilotom, t.j. ak si Užívateľ vytvorí Rezerváciu Letu na základe Inzerátu
Pilota prostredníctvom platformy WINGSHARE a tento Let sa zrealizuje, t.j. ak Pilot Let vyznačí na platforme WINGSHARE
ako “zrealizovaný” a Užívateľ v lehote uvedenej v týchto PPS nepodá Námietku podľa bodu 2.4.3. týchto PPS (príp. ak
Poskytovateľ vyhodnotí podanú Námietku ako “neopodstatnenú”).

2.3.4. Po vytvorení Registračného účtu je Pilot povinný pravidelne aktualizovať svoje údaje vedené v Registračnom účte
prostredníctvom profilu Pilota s cieľom zaručiť ich relevantnosť a presnosť. Ak Pilot nebude aktualizovať svoje údaje
vedené v jeho Registračnom účte, má sa za to, že údaje uvedené v Registračnom účte v profile Pilota sú správne
a aktuálne. Pilot je povinný okrem svojich údajov nahrať vo svojom Registračnom účte všetky doklady, licencie a preukazy,
ktoré od neho systém vyžaduje, v opačnom prípade Pilot nebude môcť vytvoriť Inzerát. Pilot je povinný sledovať platnosť
nahratých dokladov, a to počas celej doby trvania zmluvných vzťahov s Poskytovateľom. V prípade, ak Pilot nebude
udržiavať nahraté doklady vo svojom Registračnom účte v platnosti a platnosť ktoréhokoľvek dokladu Pilota vyprší,
Poskytovateľ je oprávnený zablokovať jeho Registračný účet a Pilot nebude môcť vytvoriť Inzerát.
2.3.5. Pri vytváraní Registrácie Pilot sa zaväzuje, že zvolené heslo bude udržiavať v tajnosti a nikomu ho nezverejní ani
neposkytne. Ak dôjde k strate alebo zverejneniu hesla, Pilot je povinný o tom bezodkladne informovať Poskytovateľa.
Pilot nesmie svoj Registračný účet a prístup k nemu povoliť tretím osobám, vzhľadom na skutočnosť, že jeho Registračný
účet je personalizovaný a obsahuje doklady a licencie, ktoré patria len jemu. Za používanie Registračného účtu tretími
osobami je zodpovedný Pilot, pokiaľ Poskytovateľa výslovne písomne vopred neupozornil na stratu, podvodné použitie
treťou osobou alebo prezradenie hesla tretej osobe. Je v záujme Pilota, aby si chránil prihlasovacie údaje, keďže ich
poskytnutie inej osobe bude znamenať jej vystupovanie pod menom Pilota.
2.3.6. Vytvorením Registračného účtu Pilot súhlasí, že v rámci jeho vlastnej identity alebo identity tretej osoby nebude
vytvárať alebo používať iné Registračné účty než ten, ktorý bol pôvodne vytvorený pre jeho osobu.
2.3.7. Dokončením Registrácie Pilot získa právo na prístup k svojmu Registračnému účtu pomocou prístupových údajov
(užívateľské meno, celé meno, e-mail a heslo). Tieto údaje môže Pilot kedykoľvek zmeniť prostredníctvom svojho
užívateľského rozhrania Registračného účtu. Prístupové údaje zvolené Pilotom nesmú porušovať práva žiadnych tretích
strán, najmä práva spojené s priezviskami alebo ochrannými známkami, musia sa riadiť morálnymi zásadami, v opačnom
prípade je Poskytovateľ oprávnený Registračný účet Pilota zrušiť.
2.3.8. Registračný účet môže využívať len Pilot, ktorý svoj Registračný účet vytvoril, nie je povolené poskytovať prístup k
Registračnému účtu tretím osobám. V prípade, ak Pilot poruší povinnosti podľa tohto článku PPS, Poskytovateľ
nezodpovedá za prípadné škody, ktoré v súvislosti s týmto porušením Pilotovi a Užívateľom vzniknú. Poskytnutie prístupu
do Registračného účtu Pilota tretej osobe zo strany Pilota je závažným porušením týchto PPS a Poskytovateľ má právo
Pilotovi zrušiť jeho Registračný účet.
2.3.9. Pilot berie na vedomie, že Registračný účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä vzhľadom na
nevyhnutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia Poskytovateľa. O prípadnej plánovanej odstávke
Registračného účtu Pilota a/alebo platformy WINGSHARE bude Pilot informovaný.
2.3.10. Vytvorenie Registračného účtu bude potvrdené prostredníctvom e-mailu zaslanému Pilotovi. Registrácia bude
Pilotovi zaslaná len po úplnom vyplnení údajov požadovanými v registračnom formulári.
2.4. ÚHRADA NÁKLADOV ZA LET PILOTOVI a ODMENA POSKYTOVATEĽA
2.4.1. Poskytovateľ a Pilot sa dohodli, že Užívateľ uhrádza Príspevok na náklady Letu vyčíslený Pilotom v Inzeráte na
bankový účet Poskytovateľa. Následne, ak vznikne nárok Pilota na úhradu Príspevku na náklady za Let podľa bodu 2.4.3.
týchto PPS, Poskytovateľ je povinný zaslať tento Príspevok na náklady za Let na KREDIT Pilota, ktorý má Pilot vo svojom
Registračnom účte. Poskytovateľ a Pilot sa dohodli, že ak vznikne nárok Poskytovateľa na Odmenu podľa bodu 2.4.3
týchto PPS, Poskytovateľ je oprávnený započítať si Odmenu s Príspevkom na náklady za Let, ktorý má Pilotovi poslať na
KREDIT podľa predchádzajúcej vety za zrealizovaný Let, pričom v zmysle tohto započítania Poskytovateľ na KREDIT Pilota
uhradí Príspevok na náklady za Let znížený o sumu, ktorá predstavuje Odmenu Poskytovateľa. Pilot potvrdením súhlasu s
týmito PPS udeľuje súhlas so započítaním Odmeny Poskytovateľa na úhradu Príspevku na náklady za Let podľa tohto bodutýchto PPS. Úhrada finančných prostriedkov z Kreditu Pilota na bankový účet Pilota sa bude realizovať v súlade s bodom
1.3.10. týchto PPS.
2.4.2. Poskytovateľ a Pilot sa dohodli, že Odmena za sprostredkovanie uzatvorenia Zmluvy o preprave osôb medzi
Pilotom a Užívateľom bude vo výške 25 % z Príspevku na náklady Letu vyčíslený Pilotom minimálne však vo výške 20,- EUR
a maximálne vo výške 150,- EUR.
2.4.3. Poskytovateľ a Pilot sa dohodli, že Poskytovateľovi vzniká nárok na Odmenu a Pilotovi vzniká nárok na Príspevok
na náklady Letu, ktorý je uhradený zo strany Užívateľa po vytvorení Rezervácie, ak:
a. Užívateľ uhradí Poskytovateľovi Príspevok na náklady Letu v plnej výške určenej v Rezervácii a zároveň
b. Pilot riadne a v súlade s týmito PPS uskutoční Let leteckým prostriedkom za podmienok uvedených v týchto PPS a
v Inzeráte, kde Užívateľ, na ktorého sa úhrada Príspevku na náklady Letu v plnej výške určenej v Rezervácii
vzťahuje, bude pasažierom a túto skutočnosť Pilot potvrdí vo svojom Registračnom účte a zároveň
c. (i) Užívateľ do 48 hod. odo dňa realizácie Letu uvedeného v Inzeráte nepodá NÁMIETKU proti Letu, ktorý bol
označený zo strany Pilota ako zrealizovaný (ďalej len ako „Námietka“) ALEBO (ii) ak Užívateľ podá NÁMIETKU do
48 hod. odo dňa realizácie Letu uvedeného v Inzeráte proti Letu, ktorý bol označený zo strany Pilota ako
zrealizovaný a Poskytovateľ túto Námietku vyhodnotí ako “neopodstatnenú”.
2.4.4. Pilot berie na vedomie, že v prípade, ak Poskytovateľ vyhodnotí Námietku Užívateľa ako “opodstatnenú”,
Poskytovateľovi nevznikne nárok na Odmenu a Pilotovi nevznikne nárok na úhradu Príspevku na náklady Letu a Príspevok
na náklady Letu uhradený zo strany Užívateľa vráti Poskytovateľ Užívateľovi.
2.5. OVERENIE IDENTITY
2.5.1. Poskytovateľ môže za účelom transparentnosti, zlepšenia dôvery, alebo prevencie alebo odhaľovania podvodov
zriadiť systém na overovanie niektorých z informácií, ktoré poskytuje Pilot vo svojom profile zriadenom v Registračnom
účte.
2.5.2. Pilot odsúhlasením týchto PPS uznáva a akceptuje, že akýkoľvek odkaz na platforme WINGSHARE alebo v
službách na „overené“ informácie, alebo akýkoľvek podobný termín, znamená len to, že Člen úspešne prešiel overovacím
postupom existujúcim na platforme WINGSHARE alebo v službách s cieľom poskytnúť Užívateľovi viac informácií o
Pilotovi, nad ktorým uvažuje, že s ním budete cestovať a zdieľať náklady na Let. Poskytovateľ nemôže zaručiť pravdivosť,
spoľahlivosť alebo platnosť informácií, ktoré sú predmetom overovacieho postupu.
2.6. ZRUŠENIE REGISTRAČNÉHO ÚČTU
2.6.1. Registračný účet je Pilot oprávnený zrušiť kedykoľvek aj bez uvedenia dôvodu kliknutím na tlačidlo “ZRUŠIŤ
REGISTRAČNÝ ÚČET”, po prihlásení do svojho Registračného účtu. Pilot je povinný si dôsledne preveriť, či pred zrušením
Registračného účtu nemá finančné prostriedky vo svojom Kredite. V prípade, ak mu po zrušení Registračného účtu zo
strany Pilota ostatnú na jeho Kredite finančné prostriedky, Pilot je povinný najneskôr do jedného (1) mesiaca po
zrušení Registračného účtu oznámiť Poskytovateľovi číslo bankového účtu (IBAN a banku), na ktorý má Poskytovateľ
zaslať zvyšnú časť finančných prostriedkov vedených v Kredite Pilota. Ak Pilot nezašle Poskytovateľovi platobné údaje na
vrátenie finančných prostriedkov vedených v Kredite ani do jedného (1) mesiaca zrušenia Registračného účtu podľa tohto
bodu PPS, má sa za to, že finančné prostriedky uvedené v Konte prenecháva Poskytovateľovi.
2.6.2. Registračný účet Pilota je Poskytovateľ oprávnený zrušiť kedykoľvek, a to najmä v prípade, ak
a. je to uvedené v týchto PPS;
b. Pilot svoj Registračný účet nevyužíva viac ako dva roky;

c. Pilot poruší ktorúkoľvek povinnosť alebo záväzok uvedený v týchto PPS alebo ak vykoná úkon, ktorý je v rozpore
s týmito PPS alebo platnými právnymi predpismi;
d. má Poskytovateľ dôvod sa domnievať, že je nevyhnutná ochrana bezpečnosti platformy WINGSHARE a jej
integrity, a tiež bezpečnosti a integrity Členov alebo tretích osôb, alebo za účelom predchádzania podvodom
alebo vyšetrovaniu.
2.6.3. Poskytovateľ je oprávnený v prípade porušenia podmienok uvedených v týchto PPS zabrániť pridaniu alebo
odstráneniu akéhokoľvek inzerátu, správy, obsahu, žiadosti alebo akéhokoľvek obsahu pridaného na platformu
WINGSHARE alebo obmedziť prístup Pilota a jeho používanie platformy WINGSHARE, prípadne jeho Registračný účet
zrušiť.
2.6.4. V prípade, ak dôjde k zrušeniu Registračného účtu zo strany Poskytovateľa podľa bodu 2.6.2., Poskytovateľ vyzve
Pilota elektronicky, prostredníctvom e-mailu, ktorý Pilot má uvedený vo svojom Registračnom účte, aby oznámil
Poskytovateľovi číslo bankového účtu (IBAN a banku), na ktorý má Poskytovateľ zaslať zvyšnú časť finančných
prostriedkov vedených v Kredite Pilota. Ak Pilot nezašle Poskytovateľovi platobné údaje na vrátenie finančných
prostriedkov vedených v Kredite ani do jedného (1) mesiaca odo dňa odoslania výzvy Poskytovateľa podľa tohto bodu
PPS, má sa za to, že finančné prostriedky uvedené v Konte prenecháva Poskytovateľovi.

ČLÁNOK III.

PODMIENKY POUŽÍVANIA SLUŽIEB PLATFORMY WINGSHARE

3.1. Pilot je po vytvorení Registrácie oprávnený využívať služby WINGSHARE, a to najmä využívať svoj Registračný
účet za účelom pridávania vlastných Inzerátov.
3.2. INZERÁT
3.2.1. Každý Pilot, ktorý má na WINGSHARE vytvorený Registračný účet a v tomto Registračnom účte má vyplnené
všetky požadované údaje, ktoré od neho systém požaduje (najmä identifikačné a kontaktné údaje, údaje z platných
požadovaných dokladov a licencií) a má vo svojom Registračnom účte nahraté všetky požadované platné doklady
totožnosti, doklady preukazujúce odbornú spôsobilosť Pilota, platné licencie a iné doklady, ktoré systém vyžaduje, je
oprávnený vytvárať Inzeráty na platforme WINGSHARE a využívať služby WINGSHARE.
3.2.2. Pilot je oprávnený pridať Inzerát, ak spĺňa okrem vyššie uvedeného aj nasledovné podmienky:
a. je držiteľom platnej licencie a všetkých dokladov potrebných na vykonávanie činnosti Pilota;
b. ponúka len Inzeráty s leteckým prostriedkom, ktorý vlastní alebo používa s výslovným súhlasom vlastníka resp.
na ktoré má oprávnenie byť držiteľom a je oprávnený k jeho používaniu na účely Letu;
c. je a zostanete Pilotom leteckého prostriedku, ktoré je predmetom Inzerátu do riadneho ukončenia Letu;
d. nemá žiadne kontraindikácie alebo zdravotnú nespôsobilosť na vedenie leteckého prostriedku;
e. letecký prostriedok, ktoré má v úmysle použiť na Let, je prispôsobené na Let viacerých osôb maximálne však 6
osôb.
3.2.3. Pri vytvorení Inzerátu je Pilot povinný zadať všetky potrebné údaje, ktoré od neho systém WINGSHARE požaduje,
a to najmä:
a. plánovaná trať a body trate znázornené na mape;
b. miesto odletu;

c. miesto príletu;
d. počet voľných Miest v leteckom prostriedku;
e. popis Letu;
f. trvanie Letu;
g. meno Pilota;
h. výšku nákladov za Let;
i. dátum a čas Letu;
j. výpočet a výšku zdieľaných nákladov na Let podľa kalkulácie zverejnenej v Inzeráte;
k. charakter a druh Letu;
l. druh leteckého prostriedku;
m. maximálna hmotnosť pasažierov a batožiny;
n. minimálny vek pasažierov;
o. iný údaj (napr. poskytnutie možnosti prepravy balíčka, zvieraťa cestujúceho samostatne alebo akéhokoľvek
materiálneho predmetu.
3.2.4. Pilot je povinný na požiadanie Poskytovateľa (aj dodatočne) poskytnúť dôkaz o pravosti a dôveryhodnosti
informácii a dokladov, ktoré uložil a zverejnil vo svojom Registračnom účte.
3.2.5. V prípade, ak má Pilot iné pravidlá správania sa pasažierov v leteckom prostriedku ako tie, ktoré sú uvedené v
týchto PPS a na platforme WINGSHARE, prípade trvá na iných povinnostiach, ktoré sú pasažieri povinní dodržiavať v
leteckom prostriedku počas Letu, je povinný tieto informácie Užívateľovi poskytnúť v Inzeráte.
3.2.6. Keď Pilot odošle Inzerát na zverejnenie, je zodpovedný za pravdivosť informácii uvedených v Inzeráte a ich
následnú kontrolu a zverejnením Inzerátu zároveň potvrdzuje, že zohľadnil všetky poplatky, ktoré súvisia s Letom.
Príspevok na náklady Letu určuje Pilot na základe vyčíslenia nákladov s ich rozpisom. Zarábanie akýmkoľvek spôsobom
prostredníctvom WINGSHARE je prísne zakázané. V dôsledku toho Pilot súhlasí s obmedzením Príspevku na náklady Letu
vyslovene na reálne náklady, ktoré Pilot vynaloží v súvislosti s Letom, v opačnom prípade Pilot sám nesie riziko
reklasifikácie transakcie uskutočnenej prostredníctvom platformy WINGSHARE. Pilot odsúhlasením týchto PPS akceptuje
fakt, že WINGSHARE môže podľa svojho uváženia zaokrúhliť Príspevok na náklady smerom nahor alebo nadol na celé
číslo.
3.2.7. Zverejnením Inzerátu si je Pilot vedomý, že ide o záväzný návrh Zmluvy o preprave osôb, ktorá sa uzatvára
s Užívateľom v momente, kedy potvrdí Užívateľom doručenú Rezerváciu Miesta Letu. Pilot berie na vedomie, že platba
Užívateľa za Príspevok na náklady za Let je realizovaná priamo prostredníctvom platobnej brány alebo sa stiahne z Kreditu
Užívateľa na účet Poskytovateľa bezodkladne po tom, ako Pilot vo svojom užívateľskom rozhraní potvrdí realizáciu Letu,
ktorý si Užívateľ zarezervoval. Pilot ďalej berie na vedomie, že Užívateľ je oprávnený do 48 hod. po realizácii Letu, ktorý sa
mal vykonať podľa uskutočnenej Rezervácie Užívateľa podať Námietku, ktorú Poskytovateľ vyhodnotí v súlade s bodom
2.4.4. týchto PPS. Ak bude Námietka Užívateľa vyhodnotená ako “opodstatnená”, t.j. ak bude oprávnená (napr. ak sa Let
neuskutočnil), Poskytovateľ bezodkladne vráti finančné prostriedky Užívateľa za Let na Kredit Užívateľa a Pilotovi nevzniká
nárok na Príspevok na náklady za Let.
3.2.8. Inzerát Pilota sa považuje za záväzný v momente jeho zverejnenia. Rezervácia Letu sa považuje za záväznú zo
strany Užívateľa odoslaním Rezervačného formuláru. Rezervácia Letu je uzatvorená na dobu určitú, a to do dňa, kedy sa
má uskutočniť Let. Pilot a Užívateľ môžu Zmluvu o preprave osôb meniť na základe vzájomnej dohody (napr. dohoda o
zmene termínu Letu a pod.).
3.2.9. Pilot aj Užívateľ po odoslaní Rezervácie dostanú potvrdzujúci e-mail, v ktorom bude zhrnutá žiadosť o Let
v rozsahu, v akom ho Užívateľ mohol evidovať pri Rezervácii, t.j.:
a. miesto odletu;

b. miesto príletu;
c. popis Letu;
d. trvanie Letu;
e. meno Pilota;
f. výšku nákladov za Let;
g. dátum a čas Letu;
h. počet osôb (pasažierov) v leteckom prostriedku počas Letu;
i. spôsob úhrady zdieľaných nákladov na Let (platbou prostredníctvom platobnej brány, formou odpočítania
z Kreditu alebo Darčekovou poukážkou);
j. iné relevantné informácie.
3.2.10. E-mail so žiadosťou o Rezerváciu bude zaslaný Pilotovi v rozsahu podľa predchádzajúceho bodu spolu
s identifikačnými údajmi Užívateľa, pričom Pilot je povinný potvrdiť Rezerváciu. V prípade, ak Pilot Rezerváciu nepotvrdí
najneskôr do 48 hod. odo dňa doručenia Rezervácie, Rezervácia bude zrušená a Užívateľ bude o zrušení Rezervácie
informovaný prostredníctvom e-mailu. Pilot je oprávnený Rezerváciu zrušiť aj po jej potvrdení podľa predchádzajúcej vety
z dôvodu nepredvídateľných okolností (napr. nepriaznivé počasie).
3.3. Nekomerčný a neobchodný účel služieb a platformy WINGSHARE
3.3.1. Členovia platformy WINGSHAR akceptovaním týchto PPS súhlasia s tým, že služby a platformu WINGSHAR budú
používať len na neobchodnom a nekomerčnom základe na sprostredkovanie kontaktu s ľuďmi, ktorí chcú spoločne
cestovať za zdieľané náklady na Let.
3.3.2. Pilot sa zaväzuje a súhlasí s tým, že nebude požadovať Príspevok na náklady Letu, ktorý je vyšší, než sú skutočne
vzniknuté náklady a ktorý môže vytvárať zisk, pričom je stanovené, že v rámci zdieľania nákladov na Let bude musieť
znášať vlastnú časť nákladov. Pilot je výhradne zodpovedný za výpočet nákladov, ktoré mu vzniknú na Let a za kontrolu, že
suma požadovaná od Užívateľa resp. Užívateľov ako pasažierov neprekračuje podiel skutočne vzniknutých nákladov (s
výnimkou jeho podielu na Príspevku na nákladoch letu).
3.3.3. Poskytovateľ si vyhradzuje právo pozastaviť alebo zrušiť Registračný účet v prípade, ak Pilot používa letecký
prostriedok na vlastný zárobok prostredníctvom platformy WINGSHARE. Pilot súhlasí s tým, že Poskytovateľovi
poskytnete na základe jeho žiadosti kópiu osvedčenia a/alebo iný doklad, ktorý potvrdzuje, že je oprávnený používať
letecký prostriedok na platforme WINGSHARE a že na tom nezarába. Poskytovateľ si tiež vyhradzuje právo pozastaviť
Registračný účet Pilota, obmedziť mu prístup k službám, alebo ukončiť Zmluvu o sprostredkovaní, v prípade aktivity na
platforme WINGSHARE, ktorá vzhľadom na povahu ponúkaných Letov, ich frekvenciu, počet prepravených pasažierov a
požadovaný Príspevok na náklady Letu, mu vytvára zisk, alebo z akéhokoľvek dôvodu, na základe ktorého sa Poskytovateľ
domnieva, že na platforme WINGSHARE vytvára zisk.

ČLÁNOK IV.
ZODPOVEDNOSŤ

4.1. Poskytovateľ a jeho platforma WINGSHARE nenesie zodpovednosť za Lety zverejňované Pilotom. Platforma
WINGSHARE predstavuje výslovne nástroj potrebný na sprostredkovanie kontaktu medzi Pilotom s Užívateľmi ako
pasažiermi. Poskytovateľ koná iba ako technický sprostredkovateľ a jeho služby sa obmedzujú na poskytovanie
komunitnej platformy s rôznymi funkciami, najmä správu letových Rezervácií vytváraných jeho Užívateľmi. Poskytovateľ
nie je zapojený do špecifikácie Letu, letového poriadku, letových podmienok, zvoleného leteckého prostriedku. Totožnosť
Pilota Poskytovateľ overuje na základe jeho dokladu totožnosti, ktorý nahráva Pilot do svojho Registračného účtu.

4.2. Poskytovateľ nesie zodpovednosť za funkcionalitu služieb ponúkaných na stránkach WINGSHARE, avšak nemôže
Užívateľovi zaručiť, že jeho služby nebudú obsahovať chyby alebo iné zjavné nesprávnosti, ktoré neúmyselne vloží na
stránku WINGSHARE Poskytovateľ alebo Pilot vo svojom Inzeráte. Poskytovateľ si vyhradzuje právo dočasne pozastaviť
prístup na platformu WINGSHARE alebo k niektorým jej funkciám, najmä v súvislosti s operáciami technickej údržby alebo
opravnými operáciami špecifickými pre jej prevádzku.
4.3. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za prípad úplného alebo čiastočného pozastavenia poskytovania svojich
služieb v prípade vyššej moci (t.j. mimoriadna nepredvídateľná a neprekonateľná prekážka, ktorá vznikla nezávisle od vôle
Poskytovateľa), zmeny zákona, uplatnenia súdneho alebo správneho rozhodnutia alebo narušenia telekomunikačných,
počítačových a / alebo telefónnych sietí a odmieta všetku zodpovednosť za možnú stratu informácií týkajúcich sa Členov a
odporúča, aby si tieto informácie pravidelne Členovia zálohovali.
4.4. Poskytovateľ si vyhradzuje právo zrušiť akýkoľvek Registračný účet, ktorý je v rozpore s právnymi alebo
regulačnými ustanoveniami alebo s týmito PPS. Služby poskytované na WINGSHARE predovšetkým nezahŕňajú overenie
obsahu ani pravdivosť alebo presnosť Inzerátov. Poskytovateľ nikdy nie je zmluvnou stranou zmlúv medzi Užívateľom a
Pilotom, ktoré sa uzatvárajú prostriedkami a technickými nástrojmi platformy WINGSHARE, a nemôže zaručiť prevádzku
Letov.
4.5. Z dôvodov uvedených v tomto článku týchto PPS Poskytovateľ:
a. neposkytuje žiadnu záruku, najmä pokiaľ ide o klamlivé príspevky (Inzeráty) alebo také, ktoré zavádzajú Užívateľa
alebo Pilota;
b. dôrazne odporúča, aby Užívatelia skontrolovali letecký prostriedok podľa popisu v Rezervácii, ako aj podľa
skutočných schopností a skúseností Pilotov pred alebo počas nástupu na palubu leteckého prostriedku.
4.6. Poskytovateľ v žiadnom prípade nenesie zodpovednosť za následky akéhokoľvek podvodu alebo falšovania
dokumentov, dokladov, osvedčení, ktorými sa Pilot bude preukazovať a/alebo ktoré Pilot nahrá na platformu
WINGSHARE. Zodpovednosť Poskytovateľa je striktne obmedzená na prípady používania platformy WINGSHARE. Každý
Užívateľ, ktorého správanie počas Letu by mohlo spôsobiť porušenie ustanovení PPS alebo ktoré by mohlo viesť k
porušeniu alebo riziku porušenia bezpečnosti Pilota alebo pasažierov alebo iných Užívateľov, berie na vedomie, že jeho
Registračný účet bude zo strany Poskytovateľa zrušený.
4.7. Poskytovateľ nemá kontrolu nad správaním sa Členov platformy WINGSHARE. Poskytovateľ nevlastní, nevyužíva,
nedodáva ani nespravuje letecké prostriedky a Lety, ktoré sú predmetom Inzerátu Pilota a neponúka na WINGSHARE
žiadne Lety. Poskytovateľ nekontroluje platnosť, pravdivosť ani zákonnosť Inzerátov, Miest a ponúkaných Letov. V rámci
svojej funkcie sprostredkovateľa uzatvárania Zmluvy o preprave osôb medzi Pilotom a Užívateľom Poskytovateľ
neposkytuje žiadne prepravné služby a nepôsobí vo funkcii Pilota.
4.8. Členovia platformy WINGSHARE konajú vo svojej výlučnej a plnej zodpovednosti.
4.9. Poskytovateľ ako sprostredkovateľ kontaktu medzi Užívateľom a Pilotom nemôže byť zodpovedný za realizáciu
Letu, a to najmä z dôvodu:
a. chybných informácií týkajúcich sa Letu a jeho podmienok oznámených Pilotom v jeho Inzeráte alebo akýmkoľvek
iným spôsobom;
b. zrušenia alebo zmeny Letu Členom;
c. nezaplatenia Príspevku na náklady pasažierom v rámci Letu bez Rezervácie;
d. správania sa jej Členov počas, pred alebo po Lete.

4.10. Poskytovateľ sa maximálnym možným spôsobom snaží zachovať platformu WINGSHARE prístupnú 7 dní v týždni
a 24 hodín denne. Napriek tomu môže byť prístup k platforme WINGSHARE bez predchádzajúceho upozornenia dočasne
pozastavený z dôvodu technickej údržby, migrácie, aktualizácie, v dôsledku výpadku alebo obmedzenia spojeného s
prevádzkou siete. Poskytovateľ si okrem toho na základe vlastného uváženia vyhradzuje právo dočasne alebo trvalo
zmeniť alebo pozastaviť celý prístup na platformu WINGSHARE alebo jeho časť, alebo jej funkčnosť.

ČLÁNOK V.

AUTORSKÉ PRÁVO A DUŠEVNÉ VLASTNÍCTVO

5.1. Platforma WINGSHARE, texty zverejnené na WINGSHARE a spôsob jej prevedenia sú chránené príslušnými
ustanoveniami zákona č. 185/2015 Z. z. Autorského zákona v znení neskorších predpisov. Všetky informácie, prehľady a
popisy, príp. obrázky nachádzajúce sa na platforme WINGSHARE sú chránené autorskými právami.
5.2. Poskytovateľ je vlastníkom alebo držiteľom práv duševného vlastníctva na WINGSHARE, najmä všetkých textov,
komentárov, diel, ilustrácií, log, piktogramov alebo iného grafického alebo dizajnérskeho obsahu, architektúry, softvéru,
videí, obrázkov, hudby, atď., či už vizuálne alebo zvukové, reprodukované na stránke (ďalej len ako „obsah stránky“). Celý
obsah stránok produkovaný a umiestňovaný online Poskytovateľom je chránený autorským právom a / alebo zákonom o
ochranných známkach a / alebo zákonom SUI GENERIS pre databázy po celom svete. Poskytovateľ uskutoční všetky
právne kroky potrebné na ochranu svojich práv a záujmov proti akejkoľvek osobe, ktorá sa podieľa na reprodukcii,
zastúpení, preklade, extrakcii, adaptácii alebo rozširovaní akejkoľvek časti alebo celého obsahu platformy WINGSHARE, a
to v akejkoľvek podobe, bez predchádzajúceho písomného súhlasu Poskytovateľa.
5.3. Užívateľ a Pilot sú výhradne zodpovední za obsah, ktorý zverejňujú na platforme WINGSHARE, a musia
zabezpečiť, aby mali k dispozícii všetky práva a oprávnenia potrebné na ochranu pred šírením obsahu na webových
stránkach. Užívateľ a Pilot ručia Poskytovateľovi za dôsledky všetkých nárokov týkajúcich sa práv na obsah, ktoré nahrajú
na platformu WINGSHARE, uplatnených tretími stranami v súvislosti s porušením akýchkoľvek práv (porušenie, nekalá a /
alebo parazitická súťaž atď.) na základe autorského práva alebo iného práva, ktoré k nim patrí. Pilot sa zaväzuje nahradiť
Poskytovateľovi akúkoľvek škodu, ktorá vznikne Poskytovateľovi v súvislosti s týmto bodom PPS.
5.4. S cieľom umožniť poskytovanie služieb a v súlade s účelom platformy WINGSHARE udeľuje Pilot Poskytovateľovi
nevýhradnú licenciu na používanie obsahu a údajov, ktoré poskytuje v rámci jeho používania služieb (ďalej len ako
„Členský obsah“). S cieľom umožniť Poskytovateľovi distribuovať a zverejniť obsah platformy WINGSHARE cez digitálne
siete a v súlade s akýmkoľvek komunikačným protokolom (najmä internet a mobilná sieť), udeľuje Poskytovateľovi
povolenie pre celý svet a po celú dobu trvania zmluvných vzťahov s Poskytovateľom, reprodukovať, reprezentovať,
prispôsobovať a prekladať Členský obsah takto:
5.4.1. oprávňuje Poskytovateľovi reprodukovať celý alebo časť Členského obsahu na akomkoľvek digitálnom
záznamovom médiu, a to najmä na akomkoľvek serveri, pevnom disku, na pamäťovej karte alebo akomkoľvek inom
rovnocennom médiu, v akomkoľvek formáte a akýmkoľvek spôsobom, a to v rozsahu potrebnom na akékoľvek ukladanie,
zálohovanie, prenos alebo sťahovanie spojené s fungovaním platformy WINGSHARE a poskytovaním služby;
5.4.1. oprávňuje Poskytovateľovi upraviť a preložiť Členský obsah a reprodukovať tieto úpravy na všetkých digitálnych
médiách, uvedených v bode 5.4. písm. a. týchto PPS, s cieľom poskytovania služieb, a to najmä v rôznych jazykoch. Toto
právo zahŕňa najmä možnosť vykonávania zmien formátovania Členského obsahu, pokiaľ ide o morálne právo, za účelom
rešpektovania grafickej charty platformy a/alebo zaistenia jeho technickej zlučiteľnosti s ohľadom na jeho zverejňovanie
prostredníctvom platformy;

pričom Poskytovateľ sa zaväzuje takýto Členský obsah anonymizovať, aby nedošlo k porušeniu práv Člena na ochranu jeho
osobných údajov.

ČLÁNOK VI.
ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

6.1. Právne vzťahy, ktoré vzniknú medzi Poskytovateľom a Pilotom v súvislosti s používaním služieb na platforme
WINGSHARE sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Poskytovateľ a Pilot sa dohodli, že v prípade vzniku sporu
je daná právomoc súdom Slovenskej republiky.
6.2. Poskytovateľ má záujem o riešenie sporov vzniknutých v súvislosti so Zmluvou o sprostredkovaní predovšetkým
mimosúdnou cestou, a preto v prípade, ak Pilot ako spotrebiteľ nie je spokojný s využívaním služieb WINGSHARE alebo
má pocit, že došlo k porušeniu jeho práv ako spotrebiteľa, môže sa za účelom vyriešenia vzniknutej situácie obrátiť na
Poskytovateľa prostredníctvom e-mailovej adresy zverejnenej v úvode týchto PPS pri identifikácii Poskytovateľa,
respektíve v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, podať návrh na začatie
alternatívneho riešenia sporu na príslušný subjekt alternatívneho riešenia sporov (ďalej aj ako „ARS“), podľa zákona
391/2015 Z.z., v platnom znení, ARS subjektami sú Slovenská obchodná inšpekcia, orgány, a oprávnené právnické osoby
podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva
SR www.mhsr.sk. Návrh môže ako spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z., v platnom
znení.
6.3. Spory môže Pilot ako spotrebiteľ takisto riešiť prostredníctvom platformy
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1, Sťažnosť môže
podať aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online
na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm. Právo voľby spomedzi subjektov alternatívneho riešenia sporov
má Pilot ako spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporov vyplývajúcich zo spotrebiteľských zmlúv
uzatvorených na diaľku. Bližšie informácie sú aj tu:
a. https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi,

b. https://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-
1/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov

6.4. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Pilotom ako spotrebiteľom a Poskytovateľom, vyplývajúceho zo
spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv
uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20,- EUR.
Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do
výšky 5,- EUR s DPH.

ČLÁNOK VII.

PRÁVA A POVINNOSTI ČLENOV A PRAVIDLÁ SPRÁVANIA SA ČLENOV NA PLATFORME WINGSHARE

7.1. Členovia platformy WINGSHARE vyjadrením súhlasu s týmito PPS uznávajú, že sú výhradne zodpovední za
rešpektovanie všetkých platných právnych predpisov platných v Slovenskej republike a nariadení Európskej únie, všetkých
zákonov a povinností týkajúcich sa platformy WINGSHARE.
7.2. Členovia sa pri používaní platformy WINGSHARE a pri Lete zaväzujú najmä:
a. nepoužívať platformu WINGSHARE na profesionálne, komerčné alebo zárobkové účely;
b. neposielať Poskytovateľovi (najmä po vytvorení alebo aktualizácii Registračného účtu) alebo ostatným Členom
akékoľvek nepravdivé, zavádzajúce, škodlivé alebo podvodné informácie;
c. na platforme WINGSHARE vyjadrovať sa a správať tak, aby nenarúšali morálnu hodnotu WINGSHARE a aby na ňu
nepridávali obsah hanlivej, poškodzujúcej, obscénnej, pornografickej, vulgárnej, urážlivej, agresívnej, nemiestnej,
nevyžiadanej, násilnej, výhražnej, obťažujúcej, rasistickej či xenofóbnej povahy, alebo so sexuálnymi konotáciami,
s podnecovaním k násiliu, diskriminácii alebo nenávisti, k povzbudzovaniu k činnosti alebo používaniu zakázaných
látok alebo všeobecnejšie obsah, ktorý je v rozpore s cieľmi tejto platformy WINGSHARE, ktorý by mohol
porušovať práva Poskytovateľa alebo tretej osoby alebo obsah, ktorý by bol v rozpore s dobrými mravmi;
d. neporušovať práva a oprávnené záujmy platformy WINGSHARE, najmä práva duševného vlastníctva
Poskytovateľa;
e. nevytvoriť si na platforme WINGSHARE viac ako jeden Registračný účet a / alebo nevytvoriť si Registračný účet na
meno tretej osoby;
f. nesnažiť sa obchádzať online systém Rezervácie platformy WINGSHARE, najmä pokúšaním sa odoslať inému
Členovi vlastné kontaktné údaje, aby vykonal Rezerváciu mimo platformy WINGSHARE;
g. nekontaktovať iného Člena, a to najmä prostredníctvom platformy WINGSHARE, za iným účelom, aký vymedzujú
podmienky pre zdieľanie Letov;
h. dodržiavať podmienky týchto PPS.
7.3. Pilot sa zaväzuje najmä:
a. dodržiavať všetky platné právne predpisy, zákony a nariadenia vzťahujúce sa na Let príslušným leteckým
prostriedkom, najmä mať v čase Letu zo zákona povinné platné poistenie a byť držiteľom platných preukazov,
dokladov a licencií;
b. neriskovať pri Lete, nepožívať alebo nepoužívať akýkoľvek výrobok, ktorý môže oslabiť jeho pozornosť a
schopnosti ostražitého a úplne bezpečného vedenia leteckého prostriedku;
c. pridávať len Inzeráty, ktoré zodpovedajú skutočne plánovaným Letom a obsahujú správne a aktuálne informácie;
d. uskutočniť Let tak, ako je popísaný v Inzeráte, ako aj rešpektovať časy a miesta odletu a príletu dohodnuté s
ostatnými Členmi;
e. nebrať viac pasažierov, ako je počet Miest uvedený v Inzeráte;
f. používať letecký prostriedok, ktorý je v dobrom stave a je v súlade s platnými právnymi predpismi, nariadeniami
a zvyklosťami, najmä s platným osvedčením o technickej kontrole leteckého prostriedku;
g. predložiť Poskytovateľovi alebo akémukoľvek pasažierovi, ktorý o to požiada, platné doklady, licencie a preukazy
a akýkoľvek doklad preukazujúci schopnosť a spôsobilosť používať na platforme WINGSHARE letecký prostriedok
ako Pilot;
h. v prípade omeškania alebo zmeny času Letu bezodkladne informovať svojich pasažierov;
i. počkať na pasažierov na dohodnutom mieste stretnutia po dobu najmenej 15 minút po dohodnutom čase;
j. nepridávať na účely zdieľania Letu Inzerát s leteckým prostriedkom, ktorý Pilot nie je oprávnený používať;
k. zabezpečiť, aby mohol byť pasažiermi telefonicky kontaktovaný na čísle evidovanom v jeho profile na
WINGSHARE;
l. nevytvárať prostredníctvom platformy WINGSHARE žiadny zisk;
m. neuskutočniť Let v prípade, ak bude mať akúkoľvek kontraindikáciu alebo zdravotnú nespôsobilosť na vedenie
leteckého prostriedku;
n. počas Letu sa správať morálne, primerane a zodpovedne;

o. neodmietnuť Rezerváciu na základe rasy, pohlavia, farby pleti, etnického pôvodu, národnosti, náboženstva,
sexuálnej orientácie, rodinného stavu, zdravotného postihnutia, fyzického vzhľadu, osobitnej zraniteľnosti
vzhľadom k ich ekonomickej situácii, mena, bydliska, politického presvedčenia, veku;
p. bez predchádzajúceho písomného súhlasu Poskytovateľa nezverejňovať Inzerát a/alebo príspevky na platforme
WINGSHARE, ktoré by obsahovali presmerovanie na inú webovú stránku,
q. nezverejňovať obsah, ktorý by bol znevažujúci, zavádzajúci, nezákonný, v rozpore s dobrými mravmi alebo týmito
PPS,
r. nezverejňovať obsah, ktorý by bol rasového, etnického pôvodu alebo súvisiaci s politickými, filozofickými alebo
náboženskými názormi, členstvom v odboroch, sexuálnym životom alebo zdravím alebo v rozpore s morálkou
a platným právnym poriadkom Slovenskej republiky;

7.4. KÓDEX SPRÁVANIA PILOTA
7.4.1. Pilot je jediný, kto má právomoc rozhodovať o Lete a leteckom prostriedku. Prítomnosť iných osôb na palube by
nikdy nemala spôsobiť, že Pilot bude pod tlakom, aby Let viedol určitým spôsobom, pretože on jediný vie, ako bezpečne
pilotovať letecký prostriedok. Pasažier bude informovaný o možnosti zrušenia Letu kedykoľvek z akýchkoľvek dôvodov.
7.4.2. Zlé poveternostné podmienky sú hlavným dôvodom nehôd pri nekomerčných letoch všeobecného letectva s
ľahkými leteckými prostriedkami. Poveternostné podmienky sa môžu rýchlo zmeniť, v dôsledku čoho môže Pilot zrušiť Let.
Z toho dôvodu by mal Pilot deň pred skutočným Letom informovať pasažiera o predpovedi počasia ohľadom
uskutočniteľnosti Letu. Prítomnosť pasažiera v deň Letu a jeho očakávania, že sa Let uskutoční, nespôsobí, že Pilot bude
váhať so zrušením Letu.
7.4.3. Pilot môže odmietnuť nastúpiť pasažierovi na palubu leteckého prostriedku kedykoľvek, z akéhokoľvek dôvodu
(bezpečnostného alebo prevádzkového) okrem dôvodu uvedeného v bode 7.3. písm. o týchto PPS.
7.4.4. Pilot berie na vedomie, že bezpečnostné predpisy Európskej Únie, najmä NARIADENIE KOMISIE (EÚ) č. 379/2014
zo 7. apríla 2014, ktorým sa mení nariadenie Komisie (EÚ) č. 965/2012, ktorým sa ustanovujú technické požiadavky a
administratívne postupy týkajúce sa leteckej prevádzky podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008
povoľuje Lety so zdieľanými nákladmi súkromným osobám len vtedy, ak sa priame náklady (tj náklady priamo vynaložené
v súvislosti s Letom, napr. palivo, letiskové poplatky, poplatok za prenájom leteckého prostriedku) rozdelia medzi všetky
strany vrátane Pilota. Lety so zdieľanými nákladmi nemajú prvok zisku. Ak Let nie je letom so zdieľanými nákladmi v
súlade s bezpečnostnými predpismi Európskej Únie, Let bude kvalifikovaný ako komerčný let a budú sa uplatňovať
pravidlá komerčnej leteckej prevádzky.
7.4.5. Pred Letom Pilot vždy uvedie typ leteckého prostriedku použitého na spoločný Let. Vždy, keď sa zmení typ a
model leteckého prostriedku, musí Pilot o tejto zmene informovať pasažiera.
7.4.6. Za Let so zdieľaním nákladov bude vykonaný výlučne Pilot podľa platných predpisov pre nekomerčné lety ľahkými
leteckými prostriedkami súkromnými Pilotmi. Je tiež zodpovednosťou Pilota zabezpečiť, aby bol Let poistený pre lety s
pasažiermi.
7.4.7. Pilot by mal informovať pasažiera, že na palube leteckého prostriedku nie sú k dispozícii toalety.
7.5. Pilot berie na vedomie, že v prípade, aby by nedodržal ktorúkoľvek povinnosť a záväzok uvedenú v týchto PPS,
Poskytovateľ je oprávnený zrušiť jeho Registračný účet.
7.6. Pilot sa zaväzuje, že nebude konať tak, aby svojím konaním spôsobil Poskytovateľovi a / alebo iným Členom
škodu.

7.7. OSOBITNÉ PODMIENKY ZDIEĽANÉHO LETU
7.7.1. LETECKÝ PROSTRIEDOK OPRÁVNENÝ NA VYKONÁVANIE SPOLOČNÉHO LETU. V súvislosti so zdieľaním Letov sú iba
zložité motorové letecké prostriedky v zmysle Nariadenia z 9. februára 2015, ktorým sa vykonáva nariadenie EÚ 965/2012
zmenené a doplnené Nariadením 379/2014, ktorým sa určujú technické požiadavky a administratívne postupy
uplatniteľné na leteckú prevádzku, t.j. ultraľahké Lety, letúny s maximálnou vzletovou hmotnosťou 5,7 t, s osvedčením na
prevádzkovanie jedným Pilotom, a vrtuľníky s maximálnou vzletovou hmotnosťou 3 175 kg, s osvedčením na
prevádzkovanie je povolený jednomotorový pilot, riadne registrovaný alebo identifikovaný a využívajúci správne
povolenie na voľný Let v európskom vzdušnom priestore.
7.7.2. POISTENIE. Pilot sa zaväzuje, že použije letecký prostriedok s platnou poistnou zmluvou o zodpovednosti za
škodu, ktorá pokrýva prinajmenšom povinnú minimálnu požiadavku stanovenú v Nariadení ES 785/2004 z 24. apríla 2004
alebo v akomkoľvek potenciálnom nariadení, ktorým sa toto nariadenie mení a dopĺňa, a zabezpečí, aby vyhovoval
podmienkam poistnej zmluvy, najmä aby nevytváral žiadny zisk, ktorý by umožňoval príslušnej poisťovni odmietnuť
poistné plnenie za Let a nevykonal žiadny manéver, ktorý by mohol viesť k uplatneniu výluky ustanovenej v poistnej
zmluve (napr. Let pod predpísanú bezpečnostnú výšku). V prípade, že poisťovňa odmietne uspokojiť akýkoľvek nárok,
Poskytovateľ nenesie za žiadnych okolností zodpovednosť za finančné dôsledky takéhoto odmietnutia, pričom Pilot je
vždy osobne zodpovedný za akúkoľvek náhradu spôsobenú pasažiermi.
7.7.3. ZODPOVEDNOSŤ PILOTA. V prípade nehody sa zodpovednosť Pilota riadi právnymi predpismi krajiny, kde k
nehode došlo, alebo všeobecným právom voči pasažierom v leteckom prostriedku.
7.7.4. Pilot je povinný dodržiavať povinnosti a záväzky špecifikované v Prílohe VII Nariadenia komisie (EÚ) č. 965/2012
z 05.októbra 2012, ktorým sa ustanovujú technické požiadavky a administratívne postupy týkajúce sa leteckej prevádzky
podľa nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 216/2008 s označením „Prevádzka neobchodnej leteckej dopravy
s inými ako zložitými motorovými lietadlami“.
7.8. ODPORÚČANIA PRE PILOTA
7.8.1. Pilotom sa odporúča, aby pred začatím akéhokoľvek Letu používali kontrolný zoznam, ktorý obsahuje aspoň tieto
prvky:
a. Zabezpečiť, aby zoznam núdzového vybavenia na prežitie na palube leteckého prostriedku (pozri NCO.GEN.130
nariadenia EÚ č. 965/2012) bol k dispozícii na okamžitú komunikáciu so záchrannými a koordinačnými centrami;
b. Skontrolovať aktuálnosť príslušnej dokumentácie pre letecký prostriedok;
c. Poskytnúť pasažierom pred Letom inštruktáž;
d. Dokončiť výpočet hmotnosti a vyváženia / výkonu;
d. Mať lekárničku dostupnú a aktuálnu.
7.8.2. Po Rezervácii Užívateľa by mal Pilot kontaktovať Užívateľa ako pasažiera telefonicky alebo e-mailom, aby sa
navzájom oboznámili, vysvetliť pasažierovi riziká zrušenia Letu z dôvodu počasia alebo iného dôvodu zrušenia Letu, dať
pasažierovi rady z hľadiska logistiky (slnečné okuliare, preprava na letisko, hmotnosť pasažierov, maximálna batožina
atď.).
7.8.3. Deň pred Letom by mal Pilot urobiť s pasažiermi brífing o počasí / v prípade potreby zrušiť Let. Pilot by sa mal
uistiť, že pasažieri príde na letisko včas. Pilot by mal opakovať rady pasažierovi z hľadiska logistiky (slnečné okuliare,
preprava na letisko, hmotnosť pasažiera, maximálna batožina atď.).
7.8.4. Pred naštartovaním motora: Pilot by si mal nájsť čas na vysvetlenie pasažierom na mape trasy, ktorú plánuje
absolvovať. Vysvetliť pasažierovi, čo by mal alebo nemal robiť (napr. inštruktážou pre pasažierov).

7.8.5. Inštruktáž pre pasažierov: vo vnútri lietadla: Inštalácia, bezpečnostný pás, poloha sedadla, zamykanie a
odomykanie dverí. Prístroj a ovládacie prvky: kormidlo, strmeň je bez prekážok (Vysvetliť pasažierom, že by sa ho nemali
dotýkať a mali by sa uistiť, že je vždy bez prekážok). Vysvetliť pasažierom, že by nemali hovoriť, keď Pilot používa rádio.
Vysvetliť pasažierom, ako postupovať pri núdzovom pristátí, ako postupovať v prípade stresu alebo choroby, o tom by
pasažier nemal váhať a povedať to pilotovi. Poučiť pasažiera o tom, ako sa podieľať na bezpečnosti Letu (môže
pasažierom povedať, ako môžu pomôcť Pilotovi).

ČLÁNOK VIII.

ODSTÚPENIE OD ZMLUVY A REKLAMAČNÝ PORIADOK

8.1. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY O SPROSTREDKOVANÍ
8.1.1. Pilot, ktorý je spotrebiteľom, má právo odstúpiť od Zmluvy o sprostredkovaní ako zmluvy uzatvorenej na diaľku
bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy o sprostredkovaní (t.j. odo dňa vytvorenia Registračného
účtu) v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri poskytovaní služieb na diaľku.
8.1.2. Vzhľadom na skutočnosť, že Pilot má právo kedykoľvek zrušiť svoj Registračný účet v súlade s bodom 2.6.1.
týchto PPS, v prípade, ak tak urobí do 14 dní odo dňa uzatvorenia Zmluvy o sprostredkovaní, považuje sa takého zrušenie
Registračného účtu za platné odstúpenie od Zmluvy o sprostredkovaní podľa tohto bodu týchto PPS, prípadne Pilot môže
za účelom odstúpenia od Zmluvy o sprostredkovaní použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto PPS. Tento formulár je
povinný vyplniť spolu s uvedením čísla bankového účtu v prípade, ak bude žiadať finančné prostriedky z Kreditu uhradiť
prevodom na svoj bankový účet. Formulár o odstúpení od Zmluvy o sprostredkovaní je Pilot povinný zaslať
Poskytovateľovi elektronicky na e-mailovú adresu alebo písomne na jeho adresu na doručovanie uvedenú v záhlaví týchto
PPS pri identifikácii Poskytovateľa.
8.1.3. V prípade odstúpenia od Zmluvy o sprostredkovaní podľa tohto bodu 8.1. PPS sa Zmluva o sprostredkovaní od
začiatku zrušuje a Poskytovateľ zruší Pilotovi jeho Registračný účet. Týmto nie sú dotknuté práva a povinnosti zo Zmluvy
o preprave osôb, ktorú uzatvára Pilotom s Užívateľom podľa bodu 3.2.7. týchto PPS.
8.2. REKLAMAČNÝ PORIADOK
8.2.1. Vzhľadom na skutočnosť, že medzi Poskytovateľom a Pilotom dochádza k uzatvoreniu Zmluvy o sprostredkovaní,
Poskytovateľ vedie tento reklamačný poriadok, ktorý sa výslovne vzťahuje len k Registračnému účtu a platbám, ktoré
prostredníctvom tohto účtu Poskytovateľ realizuje. Týmto nie sú dotknuté výluky zodpovednosti Poskytovateľa uvedené
v článku IV. týchto PPS.
8.2.2. Reklamačný poriadok upravuje postup Poskytovateľa a Pilota pri uplatňovaní práv vyplývajúcich zo
zodpovednosti Poskytovateľa za vady služby Registračného účtu výlučne pri realizácii platieb na platforme WINGSHARE a
práva a povinnosti Užívateľa a Poskytovateľa s tým súvisiace.
8.2.3. Reklamácie sa vybavujú v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Každú reklamáciu Pilota –
spotrebiteľa vyrieši Poskytovateľ bezodkladne, najneskôr do 30 dní.
8.2.4. Pilot je povinný Poskytovateľovi reklamovať vady služby bez zbytočného odkladu podľa podmienok uvedených v
príslušných ustanoveniach Občianskeho zákonníka v prípade, ak si Pilot uplatnil reklamáciu ako spotrebiteľ alebo
Obchodného zákonníka v prípade, ak si reklamáciu uplatnil Pilot, ktorý koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej
podnikateľskej činnosti.

8.2.5. POSTUP PRI REKLAMÁCII: Pilot je oprávnený uplatniť si reklamáciu elektronicky, na e-mailovú adresu
Poskytovateľa uvedenú v záhlaví týchto PPS pri identifikácii Poskytovateľa. Pri uplatnení reklamácie Pilot je povinný
stručne uviesť dôvod reklamácie, svoju identifikáciu (obchodné meno, meno a priezvisko, adresu sídla resp. adresu
trvalého pobytu, adresu na doručovanie, názov a číslo bankového účtu, ak bude žiadať vrátiť peniaze na bankový účet).
Reklamovať je možné len službu zrealizovanú Poskytovateľom. Pilot je povinný pri uplatnení reklamácie čo najvýstižnejšie
popísať vadu, pre ktorú službu reklamuje a to, akým spôsobom sa vada navonok prejavuje. Vybavenie reklamácie sa
vzťahuje len na chyby uvedené pri uplatnení reklamácie. Ak ide o spotrebiteľa, doklad o vybavení reklamácie vydá
Poskytovateľ najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

ČLÁNOK IX.

OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV PILOTA

9.1. Poskytovateľ ako prevádzkovateľ osobných údajov podľa ustanovenia §5 písm. o) zákona č. 18/2018 Z. z.,
o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon
o ochrane OU“), týmto informuje Pilota ako dotknutú osobu podľa ustanovenia §5 písm. n) Zákona o ochrane OU, že jeho
osobné údaje v rozsahu, v akom ich poskytne Poskytovateľovi prostredníctvom platformy WINGSHARE budú spracúvané
v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných
údajov a voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len ako „Nariadenie GDPR“) a Zákonom o ochrane OU za účelom plnenia
Zmluvy o sprostredkovaní a vykonania opatrení pred uzatvorením tejto Zmluvy o sprostredkovaní v súlade s ustanovením
§13 ods. 1 písm. b) Zákona o ochrane OU (t.j. pre účely realizácie účelu Zmluvy) ako aj za účelom plnenia zákonných
povinností Poskytovateľa v súlade s ustanovením §13 ods. 1 písm. c) Zákona o ochrane OU (najmä účtovné a daňové
povinnosti Poskytovateľa, výkon práv dotknutých osôb).
9.2. Poskytovateľ dáva Pilotovi na vedomie, že jeho osobné údaje nebudú postupované do tretích krajín a rovnako
nebudú zverejňované, Poskytovateľ pri spracúvaní osobných údajov Pilota nepoužíva automatizované spracúvanie jeho
osobných údajov, ani profilovanie jeho osobných údajov.
9.3. Osobné údaje Pilota budú Poskytovateľom spracúvané po dobu platnosti a účinnosti Zmluvy o sprostredkovaní
a doba uchovávania osobných údajov je stanovená podľa účelu spracúvania osobných údajov aj po ukončení tejto Zmluvy
o sprostredkovaní podľa osobitného (účtovného a daňového) zákona a príslušných právnych noriem (najmä zákonov č.
395/2002 Z. z. a č. 595/2003 Z. z., v znení neskorších predpisov). Pilot ako dotknutá osoba berie na vedomie, že
spracúvanie jeho osobných údajov je zmluvnou požiadavkou a o spracúvaní svojich osobných údajov rozhoduje
vytvorením, resp. nevytvorením si Registračného účtu.
9.4. Pilot ako dotknutá osoba vytvorením Registračného účtu na platforme WINGSHARE potvrdzuje, že bol
Poskytovateľom informovaný o spracúvaní jeho osobných údajov a o jeho právach pri spracúvaní jeho osobných údajov
(najmä o práve požadovať od Poskytovateľa ako prevádzkovateľa prístup k svojim osobným údajom týkajúcich sa jeho
osoby, práve na opravu osobných údajov, práve na vymazanie osobných údajov, práve na obmedzenie spracúvania
osobných údajov, práve namietať spracúvanie osobných údajov, práve na prenosnosť osobných údajov, práve podať
návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov na Úrad na ochranu osobných údajov
https://dataprotection.gov.sk/uoou/), čím si Poskytovateľ splnil svoju povinnosť prevádzkovateľa osobných údajov
v súlade s ustanovením §19 Zákona o ochrane OU.
9.5. Poskytovateľ dáva Pilotovi na vedomie, že viac informácii o spracúvaní jeho osobných údajov je zverejnených
v dokumente PRAVIDLÁ OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV, ktoré nájde v kompletnom znení zverejnené na platforme
WINGSHARE na úvodnej stránke v spodnej lište.

ČLÁNOK X.

ZMLUVA O POVERENÍ SPRACÚVANÍM OSOBNÝCH ÚDAJOV

10.1. Vzhľadom na skutočnosť, že Poskytovateľ spracúva osobné údaje Užívateľov v mene Pilota na základe Zmluvy
o sprostredkovaní, Poskytovateľ a Pilot uzatvárajú túto Zmluvu o poverení spracúvaním osobných údajov (ďalej len
„Zmluva o poverení“) podľa ustanovenia § 34 Zákona o ochrane OU v súlade s článkom 28 Nariadenia GDPR za
podmienok uvedených v týchto PPS.
10.2. Predmetom tejto Zmluvy o poverení je úprava vzájomných práv a povinností Poskytovateľa a Pilota (ďalej spolu
len ako „Zmluvné stany“) pri spracúvaní osobných údajov Užívateľov ako dotknutých osôb Poskytovateľom ako
sprostredkovateľom v mene Pilota ako prevádzkovateľa a poverenie Poskytovateľa spracúvaním osobných údajov, ktoré
Pilot spracúva v rozsahu a za podmienok stanovených v týchto PPS.
10.3. Pilot ako prevádzkovateľ týmto poveruje Poskytovateľa ako sprostredkovateľa na spracovanie osobných údajov
v jeho mene, a to v rozsahu a za podmienok uvedených v tejto Zmluve o poverení. Poskytovateľ poverenie podľa
predchádzajúcej vety prijíma.
10.4. Doba spracúvania osobných údajov. Poskytovateľ začína spracúvať osobné údaje v mene Pilota v momente
uzatvorenia Zmluvy o sprostredkovaní (t.j. v momente, kedy si Pilot vytvorí Registračný účet na platforme WINGSHARE),
a to po dobu platnosti Zmluvy o sprostredkovaní (t.j. do momentu zrušenia Registračného účtu Pilota).
10.5. Účel spracúvania osobných údajov. Účelom spracúvania osobných údajov v mene Pilota je vykonávanie úkonov
potrebných na uzatvorenie Zmluvy o preprave osôb s Užívateľom a sprostredkovanie uzatvorenia Zmluvy o preprave
osôb.
10.6. Zmluvne dohodnuté spracúvanie osobných údajov sa vykoná v sídle Poskytovateľa, v administratívnych
priestoroch aj jeho budúcich) prevádzok, prípadne v rámci členského štátu Európskej únie (ďalej len ako „EÚ“) alebo v
rámci členského štátu Európskeho hospodárskeho priestoru (ďalej len ako „EHP“).
10.7. Povaha spracúvania osobných údajov. Poskytovateľ bude osobné údaje dotknutých osôb spracúvať
prostredníctvom platformy WINGSHARE a elektronických kanálov (E-mail a pod.) a prostredníctvom listinnej
dokumentácie.
10.8. Rozsah spracúvaných osobných údajov. Poskytovateľ bude v mene Pilota spracúvať osobné údaje Užívateľov
v rozsahu potrebnom na uzatvorenie Zmluvy o preprave osôb, t.j. v rozsahu, v akom ich Užívateľ zadáva pri Rezervácii.
10.9. Kategórie dotknutých osôb. Poskytovateľ bude v mene Pilota spracúvať osobné údaje Užívateľov ako dotknutých
osôb špecifikovaných v týchto PPS.
10.10. Práva a povinnosti Poskytovateľa ako sprostredkovateľa.
10.10.1. Poskytovateľ je oprávnený:
a. získavať osobné údaje od dotknutých osôb v rozsahu a na účel podľa tejto Zmluvy o poverení a Zmluvy
o sprostredkovaní;

b. spracúvať osobné údaje formou získavania, zaznamenávania, usporadúvania, štruktúrovania, uchovávania,
zmenou, vyhľadávania, prehliadania, využívania, poskytovania, prenosu, šírenia alebo iného spôsobu,
preskupovania, kombinovania, obmedzovania, vymazania v rozsahu a na účel podľa týchto PPS;
c. uchovávať osobné údaje po nevyhnutnú dobu na spracovanie osobných údajov alebo po dobu stanovenú
osobitným zákonom Slovenskej republiky (ďalej len ako „SR“);
d. poskytovať osobné údaje tretím stranám na ich ďalšie spracúvanie výlučne za účelom plnenia povinností
vyplývajúcich z tejto Zmluvy o poverení a pre potreby dosiahnutia účelu spracúvania osobných údajov podľa
osobitného zákona;
e. obmedziť rozsah povinností a práv podľa ustanovenia §19 až §29 a podľa §41, ako aj zásady podľa §6 až §12
Zákona o ochrane OU, ak sa týkajú práv a povinností podľa §19 až §29 Zákona OOU za podmienok ustanovených
osobitným predpisom alebo medzinárodnou zmluvou, ktorou je SR viazaná, ak je také obmedzenia ustanovené
s cieľom zaistiť: bezpečnosť a obranu SR, verejný poriadok, plnenie úloh na účely trestného konania, iné dôležité
ciele všeobecného verejného záujmu Európskej únie alebo SR, najmä predmet dôležitého hospodárskeho záujmu
alebo dôležitého finančného záujmu Európskej únie alebo SR vrátane peňažných, rozpočtových a daňových
záležitostí, verejného zdravia alebo sociálneho zabezpečenia, ochranu nezávislosti súdnictva a súdnych konaní,
predchádzanie porušeniu etiky v regulovaných povolaniach alebo regulovaných odborných činnostiach,
monitorovaciu funkciu, kontrolnú funkciu alebo regulačnú funkciu spojenú s výkonom verejnej moci v prípadoch
uvedených v písmenách a) až e) a g) §30 ods. 1 Zákona OOU, ochranu práv dotknutej osoby alebo iných osôb,
uplatnenie právneho nároku, hospodársku mobilizáciu;
f. poveriť spracúvaním osobných údajov ďalšieho sprostredkovateľa bez predchádzajúceho osobitného písomného
súhlasu Pilota alebo všeobecného písomného súhlasu Pilota.
10.10.2. Poskytovateľ je povinný:
a. spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi, len spôsobom a v medziach Zákona OOU a Nariadenia GDPR
tak, aby nedošlo k porušeniu základných práv a slobôd dotknutých osôb;
b. získavať osobné údaje výlučne na účel a v rozsahu tohto poverenia, zabezpečiť spracúvanie takých osobných
údajov, ktoré svojím rozsahom a obsahom zodpovedajú účelu ich spracúvania a sú nevyhnutné pre jeho
dosiahnutie;
e. zabezpečiť spracúvanie získaných osobných údajov vo forme umožňujúcej identifikáciu dotknutých osôb len
počas doby nie dlhšej, ako je nevyhnutné na dosiahnutie účelu spracúvania;
f. zlikvidovať tie osobné údaje, ktorých účel spracúvania sa skončil s výnimkou dodržania povinností vyplývajúce
z osobitného zákona SR na účel povinnej archivácie;
i. zabezpečiť ochranu a bezpečnosť osobných údajov podľa Zákona o ochrane OU a Nariadenia GDPR a na ten účel
prijať primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie toho, aby Poskytovateľ spracúval osobné
údaje v súlade so Zákonom o ochrane OU a zaistil úroveň bezpečnosti primeranej riziku s rôznou
pravdepodobnosťou a závažnosťou pre práva fyzických osôb;
j. spracúvať osobné údaje vo vzťahu k uzatvoreniu Zmluvy o preprave osôb medzi Pilotom a Užívateľom len na
základe pokynov Pilota, a to aj vtedy, ak ide o prenos osobných údajov do tretej krajiny alebo medzinárodnej
organizácii okrem prenosu na základe osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je SR viazaná;
Poskytovateľ je pri takom prenose povinný oznámiť Pilotovi túto požiadavku pred spracúvaním osobných údajov,
ak osobitný predpis alebo medzinárodná zmluvy, ktorou je SR viazaná, takéto oznámenie nezakazuje z dôvodov
verejného záujmu;
k. zabezpečiť, aby sa osoby oprávnené spracúvať osobné údaje vo vzťahu k uzatvoreniu Zmluvy o preprave osôb
medzi Pilotom a Užívateľom zaviazali, že zachovajú mlčanlivosť o informáciách, o ktorých sa dozvedeli, ak nie sú
viazané povinnosťou mlčanlivosti podľa osobitného zákona;
l. zabezpečiť, aby osoba konajúca za Poskytovateľa, ktorá má prístup k osobným údajom, vo vzťahu k uzatvoreniu
Zmluvy o preprave osôb medzi Pilotom a Užívateľom spracúvala tieto údaje len na základe pokynov Pilota alebo
podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je SR viazaná;

n. po zohľadnení povahy spracúvania osobných údajov poskytnúť súčinnosť Pilotovi vhodnými technickými a
organizačnými opatreniami pri plnení jeho povinnosti prijímať opatrenia na základe žiadosti dotknutej osoby
podľa Zákona o ochrane OU;
o. poskytnúť súčinnosť Pilotovi pri zabezpečovaní plnenia povinností podľa § 39 až 43 Zákona o ochrane OU s
prihliadnutím na povahu spracúvania osobných údajov a informácie dostupné Poskytovateľovi;
p. vymazať osobné údaje po ukončení poskytovania služieb vo vzťahu k uzatvoreniu Zmluvy o preprave osôb medzi
Pilotom a Užívateľom týkajúcich sa spracúvania osobných údajov na základe rozhodnutia Pilota a vymazať
existujúce kópie, ktoré obsahujú osobné údaje, ak osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva, ktorou je SR
viazaná, nepožaduje uchovávanie týchto osobných údajov;
r. poskytnúť Pilotovi informácie potrebné na preukázanie splnenia povinností a poskytnúť súčinnosť v rámci auditu
ochrany osobných údajov a kontroly zo strany Pilota alebo audítora, ktorého poveril Pilot;
s. Poskytovateľ je povinný bez zbytočného odkladu informovať Pilota, ak má za to, že sa pokynom Pilota porušuje
Zákon o ochrane OU, osobitný predpis alebo medzinárodná zmluva, ktorou je SR viazaná, ktoré sa týkajú ochrany
osobných údajov, a porušenie ochrany osobných údajov podľa ustanovenia §40 ods. 3 Zákona o ochrane OU, a to
najneskôr do 24 hodín od okamihu, ako sa o tom dozvedel.
10.11. Vyhlásenia Pilota ako prevádzkovateľa.
10.11.1. Pilot sa zaručuje, že na zaistenie ochrany práv dotknutých osôb prijal primerané technické a organizačné
opatrenia a nechal si vypracovať bezpečnostnú dokumentáciu, ktorá deklaruje zákonné spracúvanie osobných údajov.
10.11.2. Pilot sa zaručuje, že zaviedol transparentný systém zaznamenávania bezpečnostných incidentov a akýchkoľvek
otázok zo strany dotknutej osoby, ako aj iných oprávnených osôb.

ČLÁNOK XI.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.1. Tieto PPS boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav
korektných vzťahov medzi Pilotom a Poskytovateľom platformy WINGSHARE. Práva Pilota ako spotrebiteľa vo vzťahu k
Poskytovateľovi vyplývajúce zo Zákona o ochrane spotrebiteľa zostávajú týmito podmienkami nedotknuté.
11.2. Ak ktorékoľvek ustanovenie týchto PPS je alebo sa kedykoľvek stane neplatným alebo nevykonateľným v
akomkoľvek ohľade, platnosť a vykonateľnosť zostávajúcich ustanovení týchto PPS tým nebude dotknutá ani narušená.
Poskytovateľ a Pilot sa týmto zaväzujú rokovať o nahradení akéhokoľvek neplatného alebo nevykonateľného ustanovenia
novým ustanovením, pričom tieto nové ustanovenia sa budú čo najviac blížiť významu tých neplatných alebo
nevykonateľných ustanovení, ktoré sa nimi nahrádzajú. Uvedeným nie je dotknuté právo Poskytovateľa na zmenu týchto
PPS.
11.3. Pilot nie je oprávnený postúpiť alebo previesť svoje jednotlivé práva a/alebo povinnosti vyplývajúce z týchto PPS
na tretiu osobu bez predchádzajúceho písomného súhlasu Poskytovateľa.
11.4. Tieto PPS platia, ak nie je výslovne medzi Poskytovateľom a Pilotom písomne dohodnuté niečo iné alebo pokiaľ
z príslušnej právnej úpravy nevyplýva niečo iné. Osobitné podmienky dohodnuté medzi Poskytovateľom a Pilotom majú
prednosť pred ustanoveniami týchto PPS.
11.5. PPS v ich aktuálnom znení sú dostupné elektronicky na platforme WINGSHARE.

11.6. Tieto PPS je Poskytovateľ oprávnený kedykoľvek jednostranne zmeniť a/alebo doplniť, a to najmä pri zmene
súvisiacich právnych noriem alebo pri zmene spôsobu vedenia činnosti. Takáto zmena alebo doplnenie však nemá vplyv
na práva ani povinnosti Poskytovateľa a Pilota do doby účinnosti takto upravených PPS. Upozornenie na zmenu PPS nie je
podmienkou nadobudnutia ich účinnosti a Pilot je tak povinný zoznámiť sa s ich aktuálne účinným znením. Nové
aktualizované znenie PPS nahrádza predchádzajúce znenie PPS a nadobudne platnosť a účinky:
a. dňom ich zverejnenia na platforme WINGSHARE (aplikuje sa v prípade, ak sú PPS zverejnené na WINGSHARE),
alebo
b. dňom nasledujúcim po ich odoslaní v elektronickej podobe (e-mailom) zo strany Poskytovateľa na e-mailovú
adresu Pilota alebo do jeho Registračného účtu (aplikuje sa v prípade, ak PPS nie sú zverejnené na platforme
WINGSHARE).
11.7. Poskytovateľ a Pilot sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu
komunikácie – najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre Poskytovateľa
a Pilota.

11.8. ORGÁN DOZORU:
Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI) pre Košický kraj
Vrátna 3, P. O. BOX A-35, 040 65 Košice 1
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55, fax č. 055/622 46 95
WEB: https://www.soi.sk/
11.9. ÚČINNOSŤ PPS:
Tieto PPS nadobúdajú účinnosť od 01.07.2022

PRÍLOHY NA STIAHNUTIE:

Príloha č. 1: Podmienky používania služby (PILOT)

Príloha č. 2: Formulár na odstúpenie od Zmluvy o sprostredkovaní

Príloha č. 3: Reklamačný formulár